Lämna in din enhet för service

Vi raderar aldrig data från din enhet vid reparation. Även fast vi inte raderar någon data rekommenderar vi dig starkt att genomföra en säkerhetskopia av din enhet innan du lämnar in den på reparation. Vi lämnar ingen garanti för att din data finns kvar efter reparationen.

 

Apple Original-Service

 

1. Säkerhetskopiera din enhet.
2. Ta bort “Hitta min iPhone” från din enhet.
3. Se till att din iPhone är laddad.

 

Övriga Smartphone

 

1. Säkerhetskopiera din enhet.
2. Ta bort låskod eller förmedla kod förfunktionstestning efter reparation. 
3. Se till att din enhet är laddad.

Skapa service

Du kan själv registrera och skicka din enhet till våra serviceställen. Med de flesta reservdelar på plats, har vi möjligheten att hjälpa dig med snabba reparationer och lösningar. Hela processen tar omkring 2-4 arbetsdagar från stunden du skapar ett serviceärende hos oss, tills du får hem den lagad och fin igen.

Skapa service

Frågor och svar

För dig som har valt Apple Original. Hitta min iPhone måste vara avstängt på enheten, annars kan vi inte utföra service på din enhet. Vi rekommenderar att du gör en säkerhetskopierar. Se till att din iPhone är laddad

När du lämnat alla uppgifter i vår order får du fram adressen som din enhet ska skickas till beroende på vilket serviceställer du valde. Skriv ut en orderbekräftelse. Packa enheten noggrant tillsammans med orderbekräftelsen och skicka skicka din enhet med Företagspaket Postnord (ej med rekommenderat brev eller MyPack) till oss på den angivna adressen. Du som kund står för kostnaden för inskicket.

Eftersom varje typ av reparation vi utför är annorlunda måste betalning ske efter mottagandet. Detta sker i form av Klarna, faktura eller via postförskott.

Alla reparationer hos oss har fasta priser och det hittar du lättas i vår prislista. Klicka här för att komma till prislistan

MobilCare Nordic AB
Karl Johansgatan 5
414 59 Göteborg

Om du har bestämt dig för att byta skärm till en Apple-Original behöver du förbereda din telefon lite extra innan du kommer in till oss. Se till att ”hitta min iPhone” är avaktiverat. Glöm inte säkerhetskopiera din iPhone.

– Absolut! Du kan skapa service ärende och därefter skicka in din iPhone för lagning, ett perfekt alternativ för dig som inte har möjlighet att besöka butik. Läs mer om att skapa serviceärende här.

Ja, vi har 12 månaders garanti på utbytt del, vilket inte är på hela enheten utan enbart för den nämnda delen. Undantaget är batterier som har garanti på 180 dagar. På reparationer av fuktskador eller fuktskadade enheter lämnas ingen garanti.
På lödningsarbete lämnas 90 dagars funktionsgaranti på det felet som är åtgärdat. Detta gäller alla modeller och märken som vi reparerar.