Kontakta oss

För snabbaste svar på vanliga frågor, se vår VANLIGA FRÅGOR nedan.

Hittade du inte svaret du letade efter? Välj serviceställe nedan och kontakta oss via e-post eller telefon så ser
vi till att du får den information du behöver.

Om Oss
Nöjda kunder är viktigt för oss

Om MobilCare

Kontakta butik
Hitta till oss på MobilCare

Hitta butik

Allmänna villkor och garanti
Våra villkor och Cookie

Villkor Cookie policy

Vanliga frågor

Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna med svar.
Förhoppningsvis finns svaret på din fråga här, annars är du givetvis välkommen att kontakta oss med dina frågor eller synpunkter.

Vi har avtal direkt med Apple om att få köpa reservdelar utan några mellanhänder. Alla Apple Original-reservdelar installeras av tekniker som är certifierad av Apple. Läs gärna mer om vilka alternativ till reservdelar som finns hos oss här.

Oberoende serviceställen är företag som erbjuder reparation utanför garantin för iPhone-enheter. Dessa företag har tillgång till Apples original delar, verktyg, utbildning, diagnostik och resurser för att utföra olika typer av reparationer av iPhone när garantin inte gäller.

Ett av de lättaste sätten att skilja en original skärm från en tredjepartstillverkare är genom färgen runt glaset. Jämför ljusstyrka med en annan iPhone, som garanterat är original. Om det är en kopia så krävs det mer ljusstyrka för att återge samma effekt som från en original skärm. Oftast känns detta ganska tydligt och det kan uppfattas som att telefonen svarar långsammare.

Du har ingen Apple-garanti kvar på den delen som vi byter ut men Apple-garantin påverkas inte i övrigt. Delen som vi byter (t.ex. skärmen) lämnar vi alltid 12 månaders garanti på.

Vi strävar efter att alltid ge dig så snabb service som möjligt. Vid drop-in brukar reparationen ta ca 30-45 minuter. Vid tidsbokning tar det endast 10-30 minuter att byta batteriet eller din iPhones trasiga skärm!

Nej, vi kan tyvärr inte garantera att din telefon fortfarande är vattentät efter reparationen.

Några av kopiorna är i princip lika bra som originalet. Problemet ligger i den stora kvalitetsskillnaden mellan olika kopior. Om Apples originalbatteri betecknas AAA+ i kvalitet så kan kopiorna gå från C till AAA+, dvs de bästa kopiorna är lika bra eller rentav marginellt bättre, medan de sämsta är såpass dåliga att de aldrig borde få komma i närheten av kvalitetsprodukt som iPhone.

Ja. Vi har 12 månader garanti på utförd reparation. Garantin täcker eventuella fel som uppstår på enheten i samband med reparationen eller om delen som vi bytit ut på din enhet ej fungerar korrekt. Efter att du lagat din iPhone hos oss sparar vi din serviceorder i vårt system vilket gör att vi kan hjälpa dig med ditt garantiärende hos oss även om ditt kvitto för reparationen skulle förkomma. Garantin gäller ej handhavandefel, till exempel tapp- eller fuktskada

– Absolut! Du kan skapa service ärende och därefter skicka in din iPhone för lagning, ett perfekt alternativ för dig som inte har möjlighet att besöka butik. Läs mer om att skapa serviceärende här.

Om du har bestämt dig för att byta skärm till en Apple-Original behöver du förbereda din telefon lite extra innan du kommer in till oss. Se till att ”hitta min iPhone” är avaktiverat. Glöm inte säkerhetskopiera din iPhone.

Även om det alltid finns någon som kan reparera din enhet till ett billigare pris, vill vi uppmärksamma er om att se upp för priser och tjänster som verkar för bra för att vara sanna. En billig reparation kan ofta innebära sämre kvalitet på reservdelar, vilket kan medföra ytterligare skador på enheten och även risk för fler reparationer vid lång sikt.

På MobilCare tror vi på att använda högkvalitativa delar och upprätthålla de högsta standarderna för att säkerställa att vi får alla reparationer rätt. Våra reparationer är pålitliga – vi använder reservdelar av professionell kvalitet, ger garantier och är alltid där för att hjälpa till med framtida problem.